A presentation of language learning improvement and communication strategies used by the Intensive Intermediate English II Students of Bachelor of Arts In English of The Foreign Language Department with Emphasis in Teaching at University of ElSalvador during the semester I of the year 2021
Este trabajo aborda el aprendizaje del inglés en un ambiente donde se habla español resulta difícil para los estudiantes de lengua extranjera en la FLD de la Universidad de El Salvador, específicamente aquellos estudiantes que están tomando Inglés Intensivo Intermedio II. A través de la literatura q...
Enregistré dans:
Auteurs principaux: | Torres Cruz, Arnoldo Javier, Umanzor Girón, José Ernesto, Fuentes Fuentes, Oscar Alberto |
---|---|
Autres auteurs: | Mendizabal Arévalo, Odir Alexander |
Format: | Thèse |
Langue: | es_SV |
Publié: |
2024
|
Sujets: | |
Accès en ligne: | https://hdl.handle.net/20.500.14492/13718 |
Tags: |
Ajouter un tag
Pas de tags, Soyez le premier à ajouter un tag!
|
Documents similaires
A presentation of language learning improvement and communication strategies used by the Intensive Intermediate English II Students of Bachelor of Arts In English of The Foreign Language Department with Emphasis in Teaching at University of ElSalvador during the Semester I of The Year 2021 /
par: Torres Cruz, Arnoldo Javier
par: Torres Cruz, Arnoldo Javier
Learning strategies implemented by the students of Advanced Intensive English I courses for improving oral discourse in the Bachelor of Arts in English Teaching, Department of Foreign Languages, University of El Salvador, year 2014.
par: Gómez Vásquez, Karen Cecilia, et autres
Publié: (2024)
par: Gómez Vásquez, Karen Cecilia, et autres
Publié: (2024)
Effectiveness of language leraning strategies of intensive basic english and french I students of Licenciatura en idioma inglès opciòn eseñanza during semester I - 2015 /
par: Gallegos Escamilla, Paola Elizabeth
Publié: (2015)
par: Gallegos Escamilla, Paola Elizabeth
Publié: (2015)
The use of metacognitive learning strategies and their influence on speaking proficiency of third-year students from the english teaching major at the Department of Foreing Languajes of The University of El Salvador during the year 2014
par: Cerón Sánchez, Harry Swammy, et autres
Publié: (2024)
par: Cerón Sánchez, Harry Swammy, et autres
Publié: (2024)
Las estrategias cognitivas en el aula : (programas de intervención psicopedagógica) /
par: Gallego Codes, Julio
Publié: (1997)
par: Gallego Codes, Julio
Publié: (1997)
Main factors that determine students´ level of proficiency in English Intermediate I of the Foreign Languages Department of the University of El Salvador during the semester II-2011.
par: Pérez González, Claudia Patricia, et autres
Publié: (2024)
par: Pérez González, Claudia Patricia, et autres
Publié: (2024)
Main factors that determine students´ level of proficiency in English Intermediate I of the Foreign Languages Department of the University of El Salvador during the semester II-2011 /
par: Pérez González, Claudia Patricia
par: Pérez González, Claudia Patricia
Tecniques to foster cooperative learning in english as foreign language classrooms, benefits and drawbacks /
par: Avila Espino, José Guillermo
Publié: (2010)
par: Avila Espino, José Guillermo
Publié: (2010)
Inteligencias múltiples y estilos de aprendizaje diagnóstico y estrategias para su potenciación
par: Sánchez González, Lizbeth
par: Sánchez González, Lizbeth
Metodología de enseñanza participativa y estrategias de aprendizaje /
par: Arévalo Reed, Rosario Marie
Publié: (1997)
par: Arévalo Reed, Rosario Marie
Publié: (1997)
Estrategias de aprendizaje : concepto, evaluación e intervención /
Publié: (2002)
Publié: (2002)
El aprendizaje estratégico : enseñar a aprender desde el currículo /
English as language. Backgrounds, development, usage. /
par: Laird, Charlton
Publié: (1961)
par: Laird, Charlton
Publié: (1961)
Estrategias docentes para un aprendizaje significativos: una interpretación constructivista./
par: Díaz Barriga Arceo , Frida
Publié: (1998)
par: Díaz Barriga Arceo , Frida
Publié: (1998)
Mejoremos nuestra comprensión lectora y expresión escrita” (realizado en segundo grado de educación básica, Sección A, turno Matutino, del Complejo Educativo República Dominicana del municipio de San Salvador durante los meses de julio a septiembre de 2022
par: Arteaga Ortiz, Jacqueline Lucía, et autres
Publié: (2024)
par: Arteaga Ortiz, Jacqueline Lucía, et autres
Publié: (2024)
Estrategias de enseñanza y aprendizaje : formación del profesorado y aplicación en la escuela /
The English Language in West Africa. /
Publié: (1971)
Publié: (1971)
How the students’ profile influences the english language competence at the intermediate intensive English I courses of the Foreign Language Department at the University of El Salvador
par: Flamenco Flamenco, Juan Antonio, et autres
Publié: (2024)
par: Flamenco Flamenco, Juan Antonio, et autres
Publié: (2024)
The effectiveness that language learning strategies have on english intermediate i students' performance on the target language at the FLD at the University of El Salvador
par: Escobar López, Nelson Bladimir, et autres
Publié: (2024)
par: Escobar López, Nelson Bladimir, et autres
Publié: (2024)
Teaching english as a foreing language. /
par: Gurrey, P.
Publié: (1955)
par: Gurrey, P.
Publié: (1955)
¿Cómo se construye el fracaso escolar? /
par: Pipkin Embón, Mabel
par: Pipkin Embón, Mabel
Mentes diferentes, aprendizajes diferentes : un modelo educativo para desarrollar el potencial individual de cada niño /
par: Levine, Mel
Publié: (2003)
par: Levine, Mel
Publié: (2003)
“English Language Learning Strategies used by the Foreign Language Department Seminar Students Year 2006 with Either Above Eight Grade or Below it Obtained in Their Studies in the Basic Skills Area.
par: Pei-Ju, Lin, et autres
Publié: (2024)
par: Pei-Ju, Lin, et autres
Publié: (2024)
The effectiveness that language learning strategies have on english intermediate i students' performance on the target language at the FLD at the University of El Salvador /
par: Escobar López, Nelson Bladimir
Publié: (2007)
par: Escobar López, Nelson Bladimir
Publié: (2007)
“Procesos metacognitivos en graduados de la maestría en profesionalización de la docencia superior que ejercen como docentes en la Facultad Multidisciplinaria De Occidente, durante el período 2014-2015”.
par: Escobar Contreras, Carlos David, et autres
Publié: (2024)
par: Escobar Contreras, Carlos David, et autres
Publié: (2024)
An introduction to english language : debate in Asia /
Publié: (2007)
Publié: (2007)
Relación entre las estrategias docentes utilizadas para la formación de actitudes y su aprendizaje establecido en el nuevo programa basado en competencias de la asignatura de Estudios Sociales y Cívica, en el alumnado de los primeros y segundos años del bachillerato general y técnico del Instituto Nacional de Antíguo Cuscatlán
par: Rosales Córdova, Karen Johanna, et autres
Publié: (2024)
par: Rosales Córdova, Karen Johanna, et autres
Publié: (2024)
Student dropouts from the Year 2011 to 2015 of the Bachelor of Arts in English, Emphasis in Teaching at Universidad de El Salvador /
par: Zelada López, Gerson Alonso
par: Zelada López, Gerson Alonso
Atención a la diversidad académica basada en los estilos de aprendizaje de los estudiantes de primer año de Bachillerato del Instituto Nacional de Ayutuxtepeque en
la asignatura de Ciencias Naturales
par: Gómez Alegría, Ana Grace, et autres
Publié: (2024)
par: Gómez Alegría, Ana Grace, et autres
Publié: (2024)
Strategies and techniques that teachers of the Foreign Language Department at the University of El Salvador use to cope with large classes regarding oral participation and classroom management in the Intermediate English I courses, semester II-2010 /
par: Chávez Mendoza, Wilian Alexander
par: Chávez Mendoza, Wilian Alexander
Estrategias docentes para un aprendizaje significativo : una interpretación constructivista /
par: Díaz Barriga Arceo, frida
par: Díaz Barriga Arceo, frida
Estrategias pedagógicas para integrar lo cognitivo, socioafectivo y procedimental en el estudiante, durante el proceso de enseñanza y aprendizaje en la Maestría en Formación para la Docencia Universitaria en la Sede Centro Universitario de Ahuachapán, de la Facultad Multidisciplinaria de Occidente, en el año 2021
par: Ruiz Azenón, Wendy Elizabeth, et autres
Publié: (2024)
par: Ruiz Azenón, Wendy Elizabeth, et autres
Publié: (2024)
Habilidades cognitivas y socio-afectivas de los estudiantes de primer año en licenciatura en psicología, y su integración a las actividades académicas del proceso enseñanza aprendizaje en La Universidad de El Salvador en La Facultad Multidisciplinaria de Occidente, año 2012
par: Juárez Magaña, Bani Jerecelita, et autres
Publié: (2024)
par: Juárez Magaña, Bani Jerecelita, et autres
Publié: (2024)
To what extent do teaching strategies used by the teachers in the semesters IV, VI, and VIII of the b.a in the teaching of english influence the critical thinking skills development of students from the Foreign Languages Department at the University of El Salvador? /
par: Amaya Torres, Oscar Gilberto
par: Amaya Torres, Oscar Gilberto
Dificultades graves en el aprendizaje : el papel de la memoria de trabajo /
par: Hulme, Charles
Publié: (1992)
par: Hulme, Charles
Publié: (1992)
Recuperación y desarrollo de la memoria : nivel escolar /
par: Villanova Peña, José ML
par: Villanova Peña, José ML
The relationship between learning strategies and learning styles in the development of english students’ oral proficiency in Reading and Conversation I, Semester II, 2012.
par: Zarceño Interiano, Julia Marleni, et autres
Publié: (2024)
par: Zarceño Interiano, Julia Marleni, et autres
Publié: (2024)
Estrategias de enseñanza y su influencia en el aprendizaje significativo en la asignatura de lenguaje y literatura en los alumnos de tercer grado de Educación Básica del Centro Escolar Católico Madre del Salvador, en el turno matutino, del Municipio de Santa Ana, en el período comprendido de Marzo a Octubre del año 2016.
par: Cantòn Argueta, Elsie Elizabeth, et autres
Publié: (2024)
par: Cantòn Argueta, Elsie Elizabeth, et autres
Publié: (2024)
Cómo usar el cerebro en las aulas : para mejorar la calidad y acelerar el aprendizaje /
par: Garnett, Steve
par: Garnett, Steve
Investigación filosófica : manual del profesor para acompañar a El descubrimiento de Harry Stottlemeier /
par: Lipman, Matthew
Publié: (1988)
par: Lipman, Matthew
Publié: (1988)
Documents similaires
-
A presentation of language learning improvement and communication strategies used by the Intensive Intermediate English II Students of Bachelor of Arts In English of The Foreign Language Department with Emphasis in Teaching at University of ElSalvador during the Semester I of The Year 2021 /
par: Torres Cruz, Arnoldo Javier -
Learning strategies implemented by the students of Advanced Intensive English I courses for improving oral discourse in the Bachelor of Arts in English Teaching, Department of Foreign Languages, University of El Salvador, year 2014.
par: Gómez Vásquez, Karen Cecilia, et autres
Publié: (2024) -
Effectiveness of language leraning strategies of intensive basic english and french I students of Licenciatura en idioma inglès opciòn eseñanza during semester I - 2015 /
par: Gallegos Escamilla, Paola Elizabeth
Publié: (2015) -
The use of metacognitive learning strategies and their influence on speaking proficiency of third-year students from the english teaching major at the Department of Foreing Languajes of The University of El Salvador during the year 2014
par: Cerón Sánchez, Harry Swammy, et autres
Publié: (2024) -
Las estrategias cognitivas en el aula : (programas de intervención psicopedagógica) /
par: Gallego Codes, Julio
Publié: (1997)